Algemene Voorwaarden van Carter Support

Artikel 1: Algemeen

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op iedere aanbieding en offerte van
M.B. Carter, mede handelende onder de naam Carter Support, geregistreerd onder nummer 93035411 in het handelsregister (hierna: Opdrachtnemer), alle diensten en goederen die Opdrachtnemer levert aan Opdrachtgever en alle rechtsverhoudingen tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever voortvloeiende uit dan wel verband houdende met gesloten en nog te sluiten overeenkomsten van opdracht.
Afwijkingen van deze algemene voorwaarden zijn slechts rechtsgeldig indien en voor zover deze schriftelijk zijn overeengekomen. Aan dergelijke afwijkingen kunnen geen rechten worden ontleend met betrekking tot later aangegane rechtsverhoudingen.
De toepasselijkheid van eventuele algemene voorwaarden van de Opdrachtgever wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen, tenzij Opdrachtnemer die voorwaarden geheel of gedeeltelijk uitdrukkelijk en schriftelijk van toepassing heeft verklaard.
Opdrachtgever is gehouden deze algemene voorwaarden onverkort toe te passen in haar overeenkomsten met andere partijen, voor zover het de bedoeling is dat Opdrachtnemer namens of voor Opdrachtgever diensten verleend aan deze partijen. Opdrachtgever vrijwaart Opdrachtnemer voor aanspraken van derden welke ontstaan als gevolg van het niet naleven van deze bepaling door Opdrachtgever.
Indien één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden op enig moment door de rechter geheel of gedeeltelijk worden vernietigd of nietig worden verklaard, dan laat dit de werking van de overige bepalingen onverlet.

Artikel 2: Aanbiedingen en offertes

Alle aanbiedingen en offertes van Opdrachtnemer zijn geldig gedurende een periode van 30 dagen, tenzij uitdrukkelijk anders in de offerte staat vermeld.
Alle in een aanbieding of offerte vermelde prijzen zijn in euro’s en exclusief B.T.W. en andere heffingen van overheidswege alsmede eventuele in het kader van de overeenkomst te maken kosten zoals reis-, verblijfs- en parkeerkosten en andere verschotten, tenzij anders aangegeven.
De door Opdrachtnemer verstrekte offerte is gebaseerd op de informatie die de Opdrachtgever voor het opmaken van de offerte heeft verstrekt. Opdrachtgever dient daarbij Opdrachtnemer van alle relevante informatie voor de uitvoering van de opdracht te voorzien. Indien Opdrachtgever niet alle relevante informatie aan Opdrachtnemer heeft verstrekt, kan Opdrachtnemer niet aan de offerte worden gehouden.
Opdrachtnemer kan tevens niet aan een aanbieding of offerte worden gehouden indien de Opdrachtgever redelijkerwijs kan begrijpen dat (een onderdeel van) de aanbieding of offerte een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.
Indien de aanvaarding (op ondergeschikte punten) afwijkt van het in de aanbieding of offerte opgenomen aanbod, is Opdrachtnemer daaraan niet gebonden. De overeenkomst komt dan niet overeenkomstig deze afwijkende aanvaarding tot stand, tenzij Opdrachtnemer schriftelijk anders aangeeft.

Artikel 3: Uitvoering van de overeenkomst

De overeenkomst komt eerst tot stand nadat het door Opdrachtnemer gedane aanbod door de Opdrachtgever is aanvaard en/of de overeenkomst van opdracht door beide partijen is ondertekend, bij gebreke waarvan de overeenkomst tot stand komt wanneer Opdrachtnemer met de uitvoering van de opdracht is begonnen.
Opdrachtnemer zal zich inspannen de overeengekomen werkzaamheden naar beste inzicht en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap te verrichten, één en ander overeenkomstig hetgeen in het kader van de overeenkomst mag worden verwacht. De verplichting betreft een inspanningsverplichting, waaraan geen garantie kan worden gegeven met betrekking tot het resultaat van de door Opdrachtnemer geleverde dienst.
Tijdens de uitvoering van de overeenkomst vinden, op nader in de overeenkomst te bepalen tijdstippen, voortgangsgesprekken plaats en bij beëindiging van de overeenkomst vindt een eindgesprek plaats. Van deze gesprekken worden gespreksverslagen gemaakt, die door beide partijen voor akkoord worden getekend.
Indien is overeengekomen dat de overeenkomst in fasen zal worden uitgevoerd, dan kan Opdrachtnemer de uitvoering van onderdelen die tot een volgende fase behoren, opschorten totdat de Opdrachtgever de resultaten van de voorafgegane fase schriftelijk heeft goedgekeurd.
Opdrachtnemer is bevoegd de Opdrachtgever te vertegenwoordigen, nadat tussen partijen schriftelijk de benodigde bevoegdheden, budgetten c.q. begrotingen zijn overeengekomen en alsdan slechts binnen de grenzen van deze bevoegdheden, budgetten c.q. begrotingen. De Opdrachtgever zal zorgdragen voor het schriftelijk formaliseren van genoemde overeenstemming.
De Opdrachtgever dient bij de beëindiging van de opdracht de aan de Opdrachtnemer toegekende bevoegdheden te beëindigen.
Indien en voor zover een goede uitvoering van de overeenkomst dit vereist, is Opdrachtnemer gerechtigd om bij de uitvoering van de overeenkomst derden in te schakelen.
De Opdrachtgever dient er zorg voor te dragen dat alle documenten en gegevens, die Opdrachtnemer voor het uitvoeren van de overeenkomst nodig heeft, tijdig in het bezit zijn van Opdrachtnemer. De Opdrachtgever staat in voor de deugdelijkheid en volledigheid van de aan Opdrachtnemer ter beschikking gestelde gegevens. Indien de voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde documenten en gegevens niet tijdig aan Opdrachtnemer zijn verstrekt, heeft Opdrachtnemer het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens de gebruikelijke tarieven aan de Opdrachtgever in rekening te brengen.
Indien tijdens de uitvoering van de opdracht blijkt dat omstandigheden een behoorlijke uitvoering belemmeren, of dreigen te belemmeren, dan wel bij een van de partijen gerede twijfel rijst aan het in redelijkheid te verwachten kwalitatieve resultaat binnen overeengekomen honorarium en looptijd, is deze partij verplicht wederpartij hiervan onverwijld schriftelijk in kennis te stellen.
De Opdrachtgever dient alle noodzakelijke medewerking te verlenen, waardoor Opdrachtnemer de mogelijkheid heeft om de overeengekomen diensten te kunnen uitvoeren.

Artikel 4: Duur van de overeenkomst en opzegging

De overeenkomst wordt voor onbepaalde tijd aangegaan, tenzij partijen uitdrukkelijk schriftelijk anders zijn overeengekomen.
Indien de overeenkomst voor bepaalde tijd is aangegaan, vindt een verlenging van de overeenkomst onder dezelfde voorwaarden plaats als de oorspronkelijke overeenkomst, tenzij partijen schriftelijk anders overeenkomen.
Zowel Opdrachtnemer als de Opdrachtgever zijn gerechtigd om de overeenkomst, als ook de verlenging daarvan, tussentijds op te zeggen met inachtneming van een opzegtermijn van één maand. De opzegging dient schriftelijk aan de Opdrachtgever kenbaar te worden gemaakt.
Indien de opdracht wordt opgezegd, wordt afgerekend naar de stand van de werkzaamheden op het moment van de beëindiging van de overeenkomst. Daarnaast dient de Opdrachtgever Opdrachtnemer de tot dan toe gemaakte kosten te vergoeden.
Indien er binnen de looptijd van de overeenkomst voor de voltooiing van bepaalde werkzaamheden een termijn is overeengekomen, of er een termijn voor de levering van bepaalde diensten of goederen is overeengekomen, betreft dit geen fatale termijn, tenzij partijen uitdrukkelijk anders zijn overeengekomen. Mocht de uitvoerings- en/of leveringstermijn worden overschreden, dan dient Opdrachtgever Opdrachtnemer schriftelijk in gebreke te stellen.

Artikel 5: Wijziging van de overeenkomst

Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering noodzakelijk is om de te verrichten werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, zullen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aanpassen.
Indien partijen overeenkomen dat de overeenkomst wordt gewijzigd of aangevuld, kan het tijdstip van voltooiing van de uitvoering en/of levering daardoor worden beïnvloed. Opdrachtnemer zal de Opdrachtgever hiervan op de hoogte stellen.
Wanneer de wijziging van of de aanvulling op de overeenkomst financiële en/of kwalitatieve consequenties zal hebben, zal Opdrachtnemer de Opdrachtgever naar beste vermogen informeren. De wijziging van de overeenkomst komt niet eerder tot stand dan nadat Opdrachtgever heeft ingestemd met de financiële en/of kwalitatieve consequenties.

Artikel 6: Prijs en betaling

Tenzij schriftelijk uitdrukkelijk anders is overeengekomen, wordt een opdracht aangegaan tegen vergoeding van de tussen partijen voor betrokken werkzaamheden afgesproken uurtarief, dan wel tegen vergoeding van de koopprijs, te vermeerderen met de daarover eventueel verschuldigde BTW en andere heffingen die van overheidswegen worden opgelegd. Administratie-, reis- en verblijfskosten en andere onkosten verband houdende met de uitvoering van de opdracht zijn niet bij het uurtarief inbegrepen en worden doorberekend aan Opdrachtgever, tenzij schriftelijk vooraf anders is overeengekomen. De in verband met een opdracht te maken reisuren worden in rekening gebracht op basis van werkelijke tijdsbesteding. De reisuren worden in rekening gebracht tegen het voor de betreffende opdracht geldende uurtarief.

Opdrachtnemer is gerechtigd tot aanpassing van de tarieven en prijzen, indien de wijziging het gevolg is van algemeen geldende overheidsmaatregelen. De aangepaste tarieven en prijzen worden vanaf het moment van wijziging bij de Opdrachtgever in rekening gebracht.
Indien Opdrachtgever in gebreke blijft in de tijdige betaling van een factuur, dan is Opdrachtgever van rechtswege in verzuim. Opdrachtgever is alsdan een vertragingsrente verschuldigd van 2% per maand, tenzij de wettelijke rente hoger is, in welk geval de wettelijke rente verschuldigd is. De rente over het opeisbare bedrag zal worden berekend vanaf het moment dat Opdrachtgever in verzuim is tot het moment van voldoening van het volledig verschuldigde bedrag.
In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling van de Opdrachtgever zijn de vorderingen van Opdrachtnemer op de Opdrachtgever onmiddellijk opeisbaar.
Betaling dient te geschieden binnen 30 dagen na factuurdatum, op een door Opdrachtnemer aan te geven wijze in de valuta waarin is gedeclareerd, tenzij schriftelijk anders door Opdrachtnemer aangegeven.
Opdrachtgever is niet bevoegd tot verrekening van het door hem aan Opdrachtnemer verschuldigde, tenzij partijen uitdrukkelijk schriftelijk anders zijn overeengekomen.
Betalingen van Opdrachtgever strekken in de eerste plaats in mindering van de door Opdrachtgever verschuldigde kosten en rente, en vervolgens in mindering van de hoofdsom en de lopende rente.

Artikel 7: Intellectuele eigendom

Opdrachtnemer behoudt zich de rechten en bevoegdheden voor die hem toekomen op grond van de Auteurswet en andere wet- en regelgeving inzake intellectuele eigendom. Opdrachtnemer heeft het recht de door de uitvoering van een overeenkomst aan zijn zijde toegenomen kennis en ervaring voor andere doeleinden te gebruiken, voor zover hierbij geen vertrouwelijke informatie van de Opdrachtgever ter kennis van derden wordt gebracht.
Alle door Opdrachtnemer verstrekte stukken, zoals rapporten, adviezen, ontwerpen, schetsen, tekeningen, software enz., zijn uitsluitend bestemd om te worden gebruikt door de Opdrachtgever en mogen niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Opdrachtnemer worden verveelvoudigd, openbaar gemaakt, of ter kennis van derden worden gebracht, tenzij uit de aard van de verstrekte stukken anders voortvloeit.
De in het eerste lid genoemde stukken blijven eigendom van Opdrachtnemer. Na afloop van de overeenkomst is Opdrachtgever verplicht alle in haar bezit zijnde stukken aan Opdrachtnemer te retourneren, tenzij partijen uitdrukkelijk anders zijn overeengekomen.

Artikel 8: Aansprakelijkheid

Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat Opdrachtnemer is uitgegaan van door de Opdrachtgever verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.
De aansprakelijkheid van Opdrachtnemer is in ieder geval steeds beperkt tot het bedrag der uitkering van zijn verzekeraar in voorkomend geval.
Opdrachtnemer is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie.

Artikel 9: Vrijwaring

De Opdrachtgever vrijwaart Opdrachtnemer voor aanspraken van derden met betrekking tot rechten van intellectuele eigendom op door de Opdrachtgever verstrekte materialen of gegevens, die bij de uitvoering van de overeenkomst worden gebruikt.
Indien Opdrachtgever aan Opdrachtnemer informatiedragers, elektronische bestanden of software verstrekt, garandeert de Opdrachtgever dat deze informatiedragers, elektronische bestanden of software vrij zijn van virussen en defecten.


Artikel 10: Overmacht

Opdrachtnemer is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting jegens Opdrachtgever indien hij daartoe gehinderd wordt als gevolg van een omstandigheid die niet is te wijten aan zijn schuld en noch krachtens de wet, een rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor zijn rekening komt.
In deze algemene voorwaarden wordt onder overmacht verstaan naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van buiten komende oorzaken, voorzien of niet voorzien, waarop Opdrachtnemer geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor Opdrachtnemer niet in staat is zijn verplichtingen na te komen.
Opdrachtnemer heeft ook het recht zich op overmacht te beroepen indien de omstandigheid die (verdere) nakoming van de overeenkomst verhindert, intreedt nadat Opdrachtnemer zijn verbintenis had moeten nakomen.
Opdrachtnemer kan gedurende de periode dat de overmacht voortduurt de verplichtingen uit de overeenkomst opschorten. Indien deze periode langer duurt dan twee maanden, dan is ieder der partijen gerechtigd de overeenkomst te ontbinden, zonder verplichting tot vergoeding van schade aan de andere partij.
Voor zover Opdrachtnemer ten tijde van het intreden van overmacht zijn verplichtingen uit de overeenkomst inmiddels gedeeltelijk is nagekomen of deze zal kunnen nakomen, en aan het nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte zelfstandige waarde toekomt, is Opdrachtnemer gerechtigd om het reeds nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte separaat te factureren. Opdrachtgever is gehouden deze factuur te voldoen als ware het een afzonderlijke overeenkomst.

Artikel 11: Geschillen en toepasselijk recht

Op overeenkomsten tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
De rechtbank in de vestigingsplaats van Opdrachtnemer is bij uitsluiting bevoegd van geschillen kennis te nemen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft. Niettemin heeft Opdrachtnemer het recht het geschil voor te leggen aan de volgens de wet bevoegde rechter.

Artikel 12: Slotbepalingen

Wijzigingen in deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien deze schriftelijk door Opdrachtnemer zijn vastgelegd.
Opdrachtnemer is gerechtigd wijzigingen in deze voorwaarden aan te brengen. Deze wijzigingen treden in werking op het aangekondigde tijdstip van inwerkingtreding. Opdrachtnemer zal de gewijzigde voorwaarden tijdig aan Opdrachtgever toezenden. Indien geen tijdstip van inwerkingtreding is medegedeeld, treden wijzigingen jegens Opdrachtgever in werking zodra hem de wijziging is medegedeeld.

Plan een vrijblijvend gesprek

Wil je weten hoe wij jouw bedrijf kunnen ondersteunen? Plan een gesprek en ontdek de mogelijkheden voor samenwerking.
Cartersupport

Meest gestelde vragen

Wij bieden op maat gemaakte oplossingen voor installatie, projectmanagement, verandermanagement, salesactiviteiten en procesoptimalisatie.

Wij werken in diverse sectoren, waaronder automotive, infra, simulatie en productie.

Wij bieden volledige ondersteuning van planning tot uitvoering, inclusief risicobeheer en stakeholdermanagement.

Wij ondersteunen met het ontwikkelen en uitvoeren van effectieve verkoopstrategieën, van leadgeneratie tot verkoopoptimalisatie.

We begeleiden organisaties bij veranderingen door strategische planning, stakeholderbetrokkenheid en implementatie.

Deskundige Installatieoplossingen bij Carter Support

Bij Carter Support bieden wij complete installatieoplossingen op maat, speciaal ontworpen voor bedrijven in diverse sectoren. Of het nu gaat om het opzetten van verpakkingslijnen of productielijnen, wij zorgen voor een naadloze implementatie van de benodigde systemen. Ons ervaren team werkt nauw samen met jouw bedrijf om ervoor te zorgen dat de installaties niet alleen voldoen aan jouw behoeften, maar ook bijdragen aan het verbeteren van de efficiëntie en productiviteit.

Effectieve Sales Activiteiten met Carter Support

Het ontwikkelen van een sterke salesstrategie is essentieel voor het succes van elk bedrijf. Bij Carter Support helpen we bedrijven om hun verkoopactiviteiten te optimaliseren en een duurzame groei te realiseren. Van leadgeneratie tot klantbenadering en het verbeteren van interne salesprocessen, wij bieden op maat gemaakte oplossingen die aansluiten bij jouw bedrijfsdoelen.

Professioneel Projectmanagement door Carter Support

Met jarenlange ervaring begeleidt Michael bedrijven in diverse sectoren bij het succesvol afronden van projecten, van planning tot uitvoering. Elk project wordt efficiënt beheerd, deadlines worden gehaald en budgetten worden gerespecteerd. Of het nu gaat om kleine projecten of grootschalige ondernemingen, Michael heeft de expertise om jouw project naar een hoger niveau te tillen. Meer weten over onze aanpak?

Verandermanagement en Procesoptimalisatie bij Carter Support

Bij Carter Support begrijpen we dat veranderingen binnen een organisatie uitdagend kunnen zijn. Daarom bieden wij gespecialiseerde diensten in verandermanagement en procesoptimalisatie om bedrijven te begeleiden tijdens transformaties. Van het reorganiseren van bedrijfsprocessen tot het stimuleren van cultuurveranderingen, wij zorgen voor een soepele overgang die leidt tot duurzame verbeteringen.